Pentru al patrulea an consecutiv, Asociația OvidiuRO și kauflandObiectivul principal este de încurajare a lecturii în familiile defavorizate care au copii mici, astfel încât aceștia să beneficieze de stimulare cognitivă încă de la naștere și să aibă șanse reale pentru succes școlar și un viitor bun. Proiectul a fost implementat la nivel național, în cele mai sărace comunități rurale și urbane, unde peste 3.000 de voluntari – ambasadori ai lecturii – care și-au dorit să facă o schimbare în comunitatea lor au organizat ateliere pentru familii.

Astfel, în anul școlar 2023-2024, 20.000 de copii cu vârste între 0-3 ani din familii defavorizate au fost vizitați acasă de voluntari și au primit câte o punguță cu două cărți ilustrate de calitate, adecvate vârstei lor, iar părinții au fost informați despre importanța cărților pentru cei mici precum și despre rolul educației timpurii și al frecventării grădiniței pentru dezvoltarea copiilor.

„Datorită acestui proiect, părinții care abia aduceau copii la grupa mare în grădiniță, acum mă roagă să-i primesc de la doi ani jumătate. Interacțiunea părinților cu cărțile și faptul că cei mici au fost foarte încântați, au adus părinții mai aproape de grădiniță și de noi”, ne-a povestit Mirela, voluntar Punguța cu două cărți.

Peste 2.000 de voluntari au participat la sesiuni de formare pentru dezvoltarea abilităților de comunicare ale copiilor și au primit punguțele cu cele două cărți pentru fiecare familie.

Prin implicarea civică activă, atât a companiilor, cât și a organizațiilor neguvernamentale, copiii din medii defavorizate au șanse reale de a se dezvolta armonios și de a deveni cetățeni care contribuie la bunăstarea comunității.

„Investiția în educație este o prioritate pentru kauflandkaufland

De la lansarea din 2019 și până acum, cu sprijinul kaufland

„Prin activități în primii ani de viață bazate pe joc și lectură, putem asigura copiilor abilitățile necesare pentru a-și modela viitorul, influențând în mod pozitiv nu doar propria lor traiectorie, ci și bunăstarea comunității. Parteneriatele pe termen mediu precum cel cu kaufland

Din 2004, Asociația OvidiuRO facilitează accesul la educație timpurie de calitate pentru toți copiii din România și în special pentru cei proveniți din grupuri vulnerabile. Cu experiență în diverse proiecte dedicate comunităților dezavantajate și abordării integrate cu accent pe educație, strategia OvidiuRO este bazată pe implementarea programelor pilot, care apoi sunt transformate în proiecte naționale, astfel încât să beneficieze cât mai mulți copii, ale căror șanse pentru un viitor bun sunt limitate de sărăcie și lipsa educației. OvidiuRO se concentrează pe dezvoltarea abilităților de comunicare ale copiilor prin creșterea calității mediului educațional în familie și în grădiniță. Pentru mai multe detalii www.ovid.ro și https://2023.ovid.ro/.

kauflandkauflandkaufland

Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland