Podul CFR care traversează DN1, în zona Câmpina, a fost pus la pământ. Compania care face demolarea este din Australia și folosește o tehnologie avansată prin care mastodontul de beton este tăiat în bucăți.
În tot acest timp, traficul rutier este deviat prin orașul Câmpina unde, cum era firesc, s-au format ambuteiaje. Traficul rutier în zonă va reintra în normal miercuri noapte.
Demolarea podului CFR de la Câmpina a început la miezul nopții și, după două ore, una dintre grinzi era deja la pământ. Muncitorii, angajați ai unei companii din Australia, au folosit un dispozitiv special cu fir diamantat care pur și simplu feliază betonul.
Sebastian Tatomir, managerul de proiect: „Această mașină poate să taie undeva la 18 metri metri pătrați de secțiune, poate să taie un pod întreg în decursul a o oră, două maxim”.
Pentru a proteja asfaltul, muncitorii au turnat mai întâi un strat de nisip înalt de un metru și jumătate. Utilajele sparg betonul rezultat din grinda căzută și în curând șoseaua va fi eliberată.
Lucrările de demolare sunt programate să dureze 48 de ore, timp în care tot traficul de pe DN1 este deviat pe rute ocolitoare. Mașinile de mare tonaj sunt direcționate pe variantele Vălenii de Munte – Cheia – Săcele sau Tărgoviște – Sinaia. Autoturismele și vehiculele sub 3,5 tone sunt obligate să ocolească prin orașul Câmpina, unde traficul s-a aflomerat, mai ales la intersecții și la trecerile de pietoni.
Decizia demolării podului a fost luată după ce s-a constatat că se degradase foarte tare și exista riscul să se prăbușească. Circulatia feroviară a fost închisă încă din 2013.