Sunt limitări de viteză pe Autostrada București-Pitești, iar de săptămâna viitoare circulația va fi deviată. De vină sunt lucrările la pasajul principal, de la intersecția A 0 cu A1.

Imediat ce va fi terminat, șoferii care vin dinspre Pitești vor putea ajunge mai ușor la Constanța. Constructorul, o firmă din Grecia, a acumulat întârzieri repetate, însă promite că lucrările la lotul de aproape 18 km vor fi gata în vară.

La kilometru zero al autostrăzii de centură a Capitalei muncitorii lucrează la unul dintre cele mai importante pasajele ale drumului de mare viteză. Cu o echipă de 280 de oameni pe teren, antreprenorul a început să monteze grinzile metalice, primele elemente din structura de rezistență a pasajului.

Bogdan Mezei, constructor: ”Aici este nodul, intersecția A 0 cu A1, practic, tot traficul care vine dinspre Pitești. Pe calea 1 avem acum restrictii de viteză pentru că se lucrează pe deviere, între 2 și 3 săptămâni dacă ne ajută vreme se termină și devierea pe calea 2 și atunci se va devia traficul urmând ca apoi să montăm grinzile pe care partea centrală”.

Constructorii vor impune restricții de circulație pe Autostrada A 1 București-Pitești, iar traficul urmează să fie deviat de săptămâna viitoare. La km 19 de pe A1, sensul spre București, s-a așternut deja asfalt pe două bretele laterale. Porțiunea pe care se va circula cu o viteză redusă este de aproximativ 500 de metri. Restricțiile de trafic nu ar trebui să dureze mai mult de 3-4 zile, spune antreprenorul.

Nodul rutier va asigura astfel accesul șoferilor care vin de la Pitești sau din localitățile aflate în apropierea Capitalei – pe Autostrada A 0, apoi pe A 2, drumul spre mare.

Practic, autostrada va ocoli orașul, sufocat de mașini la orele de vârf, dar va fluidiza și traficul de pe actuala șosea de centură a Capitalei.

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor: ”Este un nod rutier care are un pasaj suspendat, bretele de acces între cele două autostrăzi sunt la sol – bretele care vor face jonctiunea între A 0 și A 1”.

Lotul trei este cel mai important tronson de pe inelul sudic al Autostrăzii A 0. Are o lungime de 18 kilometri și stadiul de execuție este de puțin peste 60 la sută.

Constructorul are termen de finalizare în aprilie, însă au fost acumulate întârzieri de cel puțin 9-10 luni, spun asociațiile de profil.

Bogdan Mezei, constructor: ”Noi preconizăm că în luna august să putem să dăm porțiunea dintre A 0 și Bragadiru în trafic”.

Din cei 100 de kilometri cât va avea A 0, momentan se poate circula pe aproximativ 19 kilometri. Lotul 2 din nord a fost finalizat, însă din cei 19 kilometri sunt folosiți doar 10. Iar în sud a mai fost deschisă la sfârșitul anului o porțiune de 9 kilometri.