În majoritatea anunțurilor de angajare, abilitățile de comunicare sunt nelipsite, angajatorii căutând viitori angajați care să se poată exprima într-o manieră pozitivă și clară, atât verbal cât și în scris.

. Interacțiunea cu ceilalți reprezintă iarăși o mare parte din activitate în multe industrii, deținerea de abilități și competențele necesare pentru a interacționa cu ceilalți fiind esențială.

Comunicarea este unul dintre ingredientele principale pentru reușită, dar problema este că sintagma „abilități bune de comunicare” este un termen atât de larg încât este dificil de precizat ce acoperă de fapt.

Demonstrarea abilităților puternice de comunicare înseamnă a putea transmite informații altora într-un mod simplu și lipsit de ambiguitate. Ea implică distribuirea mesajelor în mod clar și concis, într-un mod care se conectează cu audiența ta.

O bună comunicare vizează înțelegerea instrucțiunilor, dobândirea de noi abilități, formularea de solicitări, punerea de întrebări și transmiterea informațiilor cu ușurință. Bunele abilități de comunicare sunt poate cele mai de bază abilități pe care le poți deține ca angajat, totuși rămân una dintre cele mai căutate de către angajatori.

O strategie este să iei în calcul rolurile pentru care aplici și să oferi detalii doar despre acele competențe care sunt utile pentru funcția urmărită, detalii pe care să le comunici apoi în CV în secțiunea obiectivul profesional și în descrierea experiențelor tale de până acum.

Competențele de comunicare reprezintă folosirea limbajului ca instrument pentru a împărtăși și a colecta informații, schimba idei și explora în mod deschis o varietate de perspective, adaptând stilul și conținutul fiecărui individ, public și circumstanță unică. Competențele includ comunicarea clară, înțelegerea subtilităților, adaptarea mesajului la public, comunicare strategică, ascultare activă sau înțelegerea limbajului nonverbal.

Agent vânzări. Un astfel de job presupune comunicarea constantă cu persoane noi, pentru vânzarea sau prezentarea de produse și servicii. De asemenea, este printre cele mai căutate meserii pe piața muncii – poți consulta joburile aici.

Educator sau profesor. Au nevoie de abilități sociale pentru a colabora unii cu ceilalți, dar și pentru a comunica bine cu copiii sau studenții.

Specialist marketing. Un bun comunicator este și o persoană care lucrează în marketing, unde își folosește abilitățile atât în scris (redactare de articole, e-mailuri, newslettere), cât și verbal (dă interviuri, comunică cu echipa). Joburile în marketing au și multe oferte de tip remote sau hibrid.

Manager. Orice manager sau lider are nevoie de bune abilități de comunicare, empatie, relaționare, luare a deciziilor – fie că este manager de echipă, departament sau companie. Există numeroase poziții de management deschise, dacă îți dorești să ajungi la următorul nivel profesional sau dacă ești deja în această etapă din cariera ta.

Specialist resurse umane. Doar un bun comunicator poate să realizeze o astfel de meserie. Fie că te ocupi de recrutare, learning&developement, payroll sau administrarea de personal, un specialist în resurse umane are nevoie de claritate în comunicare, empatie, ascultare activă.