„Vrem să vă aducem în atenţie câteva exemple recente raportate de către utilizatori, în care atacatorii trimit sms-uri în care pretind a fi Poşta Română. SMishing-ul reprezintă o formă de fraudă similară cu phishing-ul, dar este realizată prin intermediul mesajelor text (SMS), combinând termenii şi ”, arată specialiştii DNSC.

Conform acestora, infractorii trimit mesaje text care par să provină de la o sursă de încredere, cum ar fi o companie de livrare. Mesajul conţine un link care, odată accesat, direcţionează victima către un site web fals, unde infractorii vor să colecteze informaţii legate de contul bancar, date de autentificare şi informaţii personale.

ULTIMELE ȘTIRI

NYT: Trump s-a întâlnit cu Elon Musk pentru o potențială donație de campanie

Avocat: Tragedia de la Crevedia se rezumă la un singur cuvânt: bani

Emil Boc: Extremismul poate pune în pericol viitorul democratic al Europei

Siegfried Mureşan: Primarii liberali gospodari, principala armă în faţa discursului al populiştilor de la AUR

Vezi mai multe articole din categoria social

„Vorbim despre un site-clonă care poate arăta similar cu site-ul legitim al companiei în numele căruia pare a fi trimis mesajul (ex: Poşta), dar are denumire diferită şi este controlat de atacatori”, spune DNSC.

Iată sfaturile specialiştilor pentru a vă proteja de smishing:

Gândiţi logic, citiţi cu atenţie când primiţi un mesaj şi nu acţionaţi în grabă

Nu faceţi clic pe linkuri din mesaje text de la surse necunoscute. Nu apelaţi numere de telefon primite şi nu răspundeţi la astfel de mesaje suspecte

Nu furnizaţi niciodată informaţii sensibile prin SMS

Instalaţi un software antivirus pe dispozitivul dumneavoastră. Vă poate ajuta în momente de neatenţie

Fiţi atenţi la mesajele text care vă solicită să acţionaţi imediat sau să furnizaţi date de urgenţă

În cazul în care aţi fost victima unui atac de smishing, specialiştii recomandă să contactaţi imediat banca, în cazul în care aţi furnizat date de card sau date de autentificare la contul dvs., să schimbaţi parolele pentru acele conturile online ale căror date le-aţi furnizat după accesarea unor astfel de link-uri înşelătoare şi activaţi autentificarea în doi paşi (2FA), să raportaţi incidentul autorităţilor (telefon 1911).