Tot mai mulți români, care vor să facă mici economii, cumpără fără să ezite produse resigilate. Potrivit unuia dintre cei mai mari retaileri online, vânzările pentru marfa returnată și reambalată au crescut cu aproape 20%, anul trecut.
Primele vânate sunt electronicele şi electrocasnicelor, însă, există cerere și pentru biciclete, încălțăminte, haine și cărți.
Produsele resigilate sunt obiecte noi, care au fost returnate de primii cumpărători. Acest tânăr spune că, de multe ori le caută special.
Daniel, student: „O pereche de căști nu au avut niciun defect, doar cred că nu i-au convenit proprietarului de dinainte”.
Femeie: „Un aparat de cafea. L-am găsit și resigilat și la un preț chiar foarte OK și merge. A fost o reducere chiar bună”.
Doamnă: „Am cumpărat aspirator, am cumpărat televizor”.
Iar alții au găsit promoții inclusiv la cărți.
Băiat: „Aveau un defect și mi-a acordat o promoție de 5-10%”.
Mihaela Boccoci, economist: „Prețurile au crescut foarte mult în ultima perioadă și atunci e o variantă bună de a lua un resigilat”.
De regulă, toate trec printr-un proces de verificare și testare în magazin și abia apoi sunt puse iar la vânzare.
Radu Gliga, angajatul unui magazin de electronice și electrocasnice: „Cele mai vândute categorii sunt telefoanele, televizoarele și în mare parte electrocasnice, mașini de spălat, frigidere”.
Alexandru, angajatul unui magazin cu articole de sport: „Recomandăm tuturor persoanelor să adopte această practică deoarece evităm să mai aruncăm din produse”.
Cererea crescută a făcut ca pe platformele online să apară inclusiv produse de curățenie ori de îngrijire personală pe care nu le-a încercat nimeni, însă, pot avea ambalajul deteriorat.