Japonia este, de departe, unul dintre statele cu cea mai mare producție de benzi desenate și animații din lume. În Țara Soarelui Răsare s-au născut revistele manga și desenele anime.
Așa că, era normal ca tot acolo să apară și primele desene create de inteligența artificială. Tot mai mulți creatori folosesc inteligența artificială ca să combine creativitatea umană cu cea generată de AI.
O companie de animație din Nagoya se numără printre cele care au încorporat tehnologia în procesul creativ. Angajații folosesc cuvinte cheie și un desen preliminar pentru a cere Inteligenței Artificiale să realizeze personaje de desene animate în diverse stiluri și ipostaze.
Yu Iwasei, designer de caractere, K&K Design: „Nu mă pricep să realizez personaje într-un stil realistic. Acest tip de proiect e dificil și mi-ar lua multă vreme să-l duc la capăt. Inteligența artificială va genera un număr mare de opțiuni și e de ajutor în special când se apropie termenul-limită”.
Într-adevăr, programele AI sunt mult mai rapide ca oamenii. Pentru a crea un filmuleț animat de 15 secunde, un artist are nevoie de până la trei săptămâni. Inteligența artificială poate face asta în doar două zile și jumătate, iar intervenția oamenilor e minimă.
Și costurile sunt mai reduse. Pentru o reclamă animată, prețul e cu două treimi mai mic în cazul AI, în comparație cu metodele tradiționale de producție.
Hiroshi Kawakami, director, K&K Design: „O reclamă durează, de obicei, între 15 și 30 de secunde. Cred că, utilizând tehnologia AI generativă ca să producem reclame animate, vom reduce costurile și vom scurta timpul de producție”.
Studiourile de animație au avut nevoie întotdeauna de multă forță de muncă, dar cu avansul tehnologiei AI Generative, cei din industrie spun că se pot limita acum la doar câțiva angajați. Rămâne de văzut, însă, dacă asta va afecta sau nu calitatea imaginilor.