EV-urile sunt mai grele cu 30% și au o uzură mai rapidă a cauciucurilor.
Emisiile de la anvelope sunt de 400 de ori mai toxice decât eșapamentul.
Mașinile electrice rămân cea mai bună opțiune pentru reducerea poluării aerului.
Controversă mare în lumea auto. Un nou studiu arată că mașinile electrice poluează mai mult decât cele pe combustie, prin uzura cauciurilor și frânelor.
Emissions Analytics a analizat efectele compoziției anvelopelor asupra poluării, constatând că anvelopele ușoare, fabricate din cauciuc sintetic (un derivat al petrolului brut), și aditivii carcinogeni pe care îi conțin, contribuie semnificativ la poluarea mediului. Testele efectuate pe EV-uri și vehicule pe benzină, după parcurgerea a cel puțin 1.600 km, au folosit un sistem de eșantionare pentru a colecta particulele eliberate imediat în spatele fiecărei anvelope. Concluzia a fost că greutatea mai mare a vehiculului accelerează eliberarea emisiilor de particule de la cauciuri.
În ciuda preconcepției că EV-urile sunt zero emisii, studiul arată că particulele mici, adesea toxice, eliberate de uzura anvelopelor sunt de 400 de ori mai mari decât cele provenite de la eșapament. De asemenea, se menționează că EV-urile sunt în medie cu 30% mai grele decât vehiculele pe benzină, contribuind astfel la o uzură mai rapidă și mai multă poluare.
Studiul, realizat de Emissions Analytics, spune că în timp ce noile mașini pe benzină sunt echipate cu filtre de particule pentru a reduce emisiile, uzura anvelopelor la EV-uri, accentuată de greutatea lor mai mare, duce la emisii de particule toxice semnificativ mai mari. Aceste particule se duc în sol și apă, spre deosebire de poluarea aerului generată de eșapament.
Cu toate acestea, mașinile electrice rămân cea mai bună opțiune pentru reducerea poluării aerului.
Citește și