După trei zile în care TIR-urile nu au avut voie să treacă în Ungaria vecină, ieşirile din ţară arată ca niște gropi de gunoi.
Câmpurile din apropierea şoselelor sunt pline de peturi, resturi şi ambalaje. Cel mai rău este la Nădlac, ruta cea mai frecventată de mașinile de mare tonaj. De acolo se adună, săptămânal, aproape 20 de tone de resturi.
La Nădlac II, peturi, ambalaje de alimente și tot felul de resturi, între care și un volan de mașină, acopera marginile autostrăzii pe o distanță de aproape zece kilometri.
Reporter: Cine credeti ca sunt cei care aruncă gunoiul?
Șofer: „Colegii șoferi de camioane, din cauză că stau aici ore întregi, 10 -12 ore, în coada asta”.
Șofer: ”Nu e normal să stai șase, șapte ore. Au sta și 12 ore să intre în vamă. Asta e…”.
De vineri până duminică noaptea, camioanele nu au avut voie să intre în Ungaria, aşa că la vamă s-au format cozi interminabile. Mulți dintre cei de la volan au azvârlit deşeurile pe spaţiul verde.
Pe de altă parte, responsabilii au montat coşuri de gunoi doar pe ultimii 4 kilometri, înainte de ieşirea din ţară. Sunt 10 și sunt pline ochi. Iar toalete există doar în parcări.
Șofer: ”Uite aici”.
Reporter: Acolo țineți gunoiul ? Și unde-l aruncati?
Șofer: „Avem cosuri de gunoi când ieșim afară. Sunt coșuri mari de gunoi, ghene imense”.
Reprezentanții Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timișoara, responsabili de curăţenia din zonă, spun că săptămânal, doar de la Nădlac, adună 50 de metri cubi de gunoi, adică aproximativ 17 – 18 tone de deşeuri.