Cu o povară mare a costurilor oamenii vânează tot mai mult ofertele și prețurile cele mai mici. Așa se face că multe depozite care până nu demult erau mai degrabă destinate aprovizionării au ajuns să vândă și la bucată.

Diferențele de preț, spun clienții, pot fi în medie cu 30% mai mici.

În mare parte, clienții cumpără din magazinele en-gross produse de bază.

Client: „Ulei, zahăr, făină, conserve”.

Reporter: Ați făcut un calcul ce economie faceți într-o lună?

Client: ”Într-o lună fac 40%. Dacă consum de 4-5 milioane 2 milioane îmi iese câștigul”

Tot după prețuri se orientează și alți clienți.

Clientă: „Sunt mai ieftine și preț de depozit. De două ori pe lună facem aprovizionarea”.

Ovidiu Iuliu Moldovan, administrator depozit: „La depozitul nostru undeva la 5% este marja de adaos cu care mergem în momentul de față. Am avut o creștere de 30% a numărului de clienți.”

Specialiștii vorbesc despre o orientare a magazinelor care vindeau în regim en-gross și spre altă categorie de clienți. Așa au ajuns să vândă și la bucată sau în cantități mai mici.

Adrian Coroian, Economist: ”Există așa zisele HUB-uri, în care marile lanțuri de discount-uri, de distribuții, care aprovizionează aceste supermarketuri și-au făcut propriile HUB-uri. Lumea se orietează după preț. Trebuie să îl calculezi timpul și benzină. Posibil să ieșim mai bine dintr-un loc ori să mergem în zece locuri”.

Daiana Juleștean, reprezentant depozit: „Am devenit foarte maleabili a vinde produsele la bucata şi nu la bax cum o făceam în urmă cu câţiva ani.”

În anii trecuți, cele mai multe depozite aveau oferte doar pentru persoane juridice, care cumpărau în cantități mari.