Pentru a proteja publicul de manipulări și de informații false, Consiliul Național al Audiovizualului a semnat un protocol de colaborare cu instituții din Franța.

De luna trecută, toate statele europene trebuie să aplice reguli noi privind corectitudinea informațiilor apărute pe siteuri și a imaginilor publicate pe platforme digitale.

Membrii CNA susțin că cea mai mare provocare este, de pildă, să găsească soluții astfel încât copiii să nu aibă acces la siteurile pentru adulți.

Monica Gubernat, președinte CNA, a afirmat că „În cadrul evenimentului intitulat Ensemble, avem privilegiul de a întări legăturile dintre România și Franța prin semnarea unui Acord de Cooperare și de Schimb de Informații între Consiliul Național al Audiovizualului și Autoritatea de Reglementare pentru Audiovizual și Comunicații Digitale (Arcom). Acest acord marchează începutul unei colaborări semnificative, bazată pe cadrul legislativ comun, și anume Directiva serviciilor media audiovizuale, dar și pe regulamente europene complementare sectorului audiovizual, reflectând angajamentul nostru comun față de provocările și oportunitățile din sectorul audiovizual și digital. Mai mult, colaborarea noastră se bazează pe structuri organizatorice similare și pe o viziune comună în ceea ce privește provocările impuse de noile acte legislative europene”.

Președintele Arcom, Roch-Olivier Maistre s-a referit la acordul de cooperare încheiat între CNA și Arcom, la faptul că autoritățile de reglementare ar trebui să se adapteze la evoluția pieței pentru a răspunde așteptărilor publicului, la garantarea libertății de exprimare, dar și la responsabilitatea pe care o au furnizorii de servicii media audiovizuale.

00:00

Vicepreședintele CNA, Valentin-Alexandru Jucan a făcut o scurtă prezentare a sesiunii de lucru din zilele precedente, subliniind importanța educației media și rolul tipurilor de date furnizate în urma măsurării audiențelor. S-a referit, de asemenea, la noile reglementări pentru serviciile digitale, la provocările din zona online, respectiv platforme și servicii media audiovizuale la cerere, precum și la influența rețelelor de socializare în contextul unui an electoral.

00:00