Un supermarket din orașul german Köln a introdus cărucioarele cu tablete. Ideea din spatele inițiativei sună bine, cel puțin în teorie, îi ajută pe oameni să găsească mai repede produsele la raft, mai ales în magazinele pe care nu le cunosc.
Tableta instalată pe mânerul căruciorului de cumpărături e conectată la o bază de date cu toate produsele din magazin și cu locul lor la raft. Tableta are integrat un sistem de navigație și, pe lângă asta, funcționează și ca o broșură, cu cele mai noi oferte.
Carolin Zyber, reporter RTL: „Aceasta este lista mea scrisă de mână, cu produsele obișnuite pe care le cumpăr: mere, pâine și somon. Pot să o scanez la coșul de cumpărături și să o digitalizez aici cu un singur click”.
Cu ajutorul sistemului de navigație al supermarketului, reporterul este ghidat către produsele dorite. Mulți localnici sunt, însă, sceptici.
Cumpărător: „Nu am folosit (tableta) deloc, ne-am făcut cumpărăturile ca de obicei. Aveam un ecran în calea noastră, atâta tot”.
Cumpărător: „Am destul timp pentru cumpărături și să mă uit după toate produsele”.
Conducerea magazinului e convinsă, totuși, că inițiativa va avea succes, pentru că tableta le poate oferi clienților informații suplimentare. Până acum, 100 de coșuri de cumpărături au fost digitalizate.
Daniel Gudandzic, manager de magazin: „Am aflat că mulți dintre clienții noștri au tot mai multe întrebări complexe despre produse și, în felul acesta, putem să le oferim valoare suplimentară”.
Proiectul-pilot se desfășoară până la sfârșitul lunii iunie, când conducerea lanțului de magazine va decide dacă renunță la idee sau instalează astfel de tablete în toate hipermarketurile din țară.
Carolin Zyber, RTL reporter în Cologne: „Pe mine, personal, m-a ajutat să-mi găsesc drumul în acest magazin pe care nu-l cunosc, chiar dacă tableta nu-mi arăta locația cu exactitate”.