Compania Uber a lansat opțiunea Uber Melc pe 18 martie, fiind disponibilă o zi, pentru a arăta impactul pe care l-ar avea noile propuneri pentru legea ridesharingului.
Uber susține că în cazul în care legea va fi aprobată, atunci aproximativ 90% dintre șoferi ar fi incapabili să utilizeze platforma, iar prețurile și timpii de așteptare vor crește considerabil.
Ministerul Transporturilor a publicat, pe 8 martie 2024, un amendament la OUG 49/2019 care reglementează serviciul Uber din 2020. Propunerea de a schimba această ordonanță afectează mai mult de 90% din mașinile disponibile în prezent pe platformă.
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a emis un comunicat de presă în care sugerează companiei Uber „să nu se rezume la atașarea textului de lege care reglementează taximetria, ci să atașeze și mesajele transmise de conducerea companiei către cei care au intrat pe piață prin acțiuni de lobby sau trafic de influență (după caz), dar mai ales acele mesaje prin care li se dădeau indicații despre felul în care ar trebui să ajungă până la lupte de stradă și la anarhie, dacă unele guverne opun rezistență!”.
De asemenea, COTAR mai menționează în comunicat: „Publicul țintă al companiei, care va beneficia acum de Uber Melc, ar trebui să fie informat și de faptul că în vara lui 2022 Uber a recunoscut că a încălcat legile, a păcălit Poliţia şi a făcut lobby în secret pe lângă guverne și chiar a incitat la violențe de stradă, în cadrul unei strategii asumate de Uber, la nivel global”.
Reacția integrală a COTAR poate fi citită în documentul de mai jos.