V-aţi gândit vreodată cum ar fi să aveţi în companie angajaţii perfecţi, care să aibă toate cunoştinţele şi abililităţile necesare joburilor pe care le ocupă? Ei bine, această utopie capătă o nouă dimensiune în contextul în care evoluţia tehnologiei aduce încă o componentă în business: nevoia permanentă de instruire a angajaţilor în noile tehnologii.
”Să ai cunoştinţe de bază de Excel şi Power Point nu (mai) este suficient pentru a putea fi eficient la birou, indiferent de departamentul din care faci parte. Un angajat utiliza, în 2022, un număr mediu de 11 aplicaţii pentru a-şi desfăşura activitatea la locul de muncă, comparativ cu 6 aplicaţii, cât era media în 2019, conform unui studiu al consultanţilor de la Gartner. Companiile investesc în dezvoltarea competenţelor digitale ale angajaţilor pentru că şi-au dat seama că aceasta este singura lor metodă de creştere a veniturilor şi a productivităţii”, a explicat Ionel Dinu, liderul TECH for HUMANS, divizia de cursuri digitale adresate angajaţilor non-tehnici, parte din grupul ASCENDIS, specializat în training şi consultanţă în domeniul dezvoltării profesionale.
ULTIMELE ȘTIRI
WSJ: Nikki Haley iese astăzi din cursa prezidențială a SUA
Congres al Partidului Popular European la Bucureşti. Ciucă: PNL susţine nominalizarea Ursulei von der Leyen pentru candidatura la un nou mandat
Alegeri SUA: Nikki Haley se va retrage din cursa prezidenţială – surse
Iulia Navalnaia îi îndeamnă pe ruşi să protesteze împotriva lui Putin în ziua alegerilor
Vezi mai multe articole din categoria economic
Există 3 abilităţi identificate de consultanţii TECH for HUMANS pe care fiecare angajat din birouri trebuie să le dobândească sau să le perfecţioneze pentru a colabora cu tehnologia:
Folosirea inteligenţei artificiale în activitatea de zi cu zi
Cum să creezi o prezentare de vânzări convingătoare folosind inteligenţa artificială? Care este diferenţa dintre Copilot şi MidJourney? Cum să produci o animaţie potrivită pentru un eveniment aniversar al companiei folosind inteligenţa artificială? Ce detalii trebuie să adaugi într-o cerinţă pentru ChatGPT în aşa fel încât să obţii cele mai potrivite răspunsuri în cazul în care vrei să faci o postare pe LinkedIn folosind numele companiei la care lucrezi? Acestea sunt doar o parte dintre întrebările practice la care vor găsi răspunsurile angajaţii care participă la cursurile TECH for HUMANS. Integrarea, treptată, a inteligenţei artificiale în activitatea de zi cu zi este inevitabilă pentru orice departament non-tehnic, în condiţiile în care aşteptările clienţilor şi ale partenerilor de afaceri cu privire la creşterea nivelului de profesionalism în furnizarea informaţiilor sunt din ce în ce mai ridicate.
Înţelegerea datelor pentru luarea deciziilor
Să deţii informaţii înseamnă să ai putere, iar majoritatea companiilor au învăţat această lecţie cu mulţi ani în urmă, când au început să investească în primele instrumente automatizate de colectare a datelor. Chiar dacă există multe softuri pe care companiile le au la dispoziţie pentru interpretarea datelor privind vânzările sau productivitatea, de exemplu, adesea angajaţii nu sunt ”echipaţi” cu cunoştinţele necesare pentru folosirea lor şi, mai ales, pentru interpretarea datelor colectate automatizat. Să ştii să faci un raport de activitate folosind date din mai multe surse (foi de calcul, baze de date etc.), să utilizezi sugestiile generate de inteligenţa artificială şi să poţi transforma informaţiile în grafice uşor de înţeles a devenit o competenţă necesară în orice departament non-tehnic, indiferent de nivelul de senioritate al angajatului. Iar luarea deciziilor bazate pe date este o abilitate pe care fiecare angajat trebuie să şi-o exerseze pas cu pas, pornind de la decizii cu impact redus până la decizii cu impact major în organizaţie.
Utilizarea eficientă a instrumentelor digitale
Majoritatea angajaţilor din birouri au abilităţile de bază necesare pentru utilizarea instrumentelor puse la dispoziţie de Microsoft sau de Google pentru realizarea de bugete, de prezentări sau de documente tip text. Avansul tehnologic şi investiţiile masive făcute de giganţii în tehnologie în ultimele decenii au adus acestor instrumente uzuale funcţionalităţi mult mai complexe, care uşurează sau uneori îngreunează activitatea angajaţilor. În programele de training furnizate de consultanţii TECH for HUMANS, cursanţii învaţă cum să aplice practic câteva trucuri menite să le deservească nevoile, cum ar fi, de exemplu: orientarea unui grafic pe orizontală/ verticală în funcţie de dimensiunea textului, cea mai rapidă cale de a traduce un text din română în engleză sau invers într-o prezentare Power Point sau alegerea celui mai bun instrument de lucru pentru o prezentare în faţa boardului (PowerPoint – Microsoft), Slides – Google) sau Prezi).
Companiile aleg să investească în programe de dezvoltare a competenţelor digitale în rândurile angajaţilor non-tehnici pentru că şi-au dat seama că numai cu instrumentele noi, care ajută la eficientizarea muncii, pot creşte productivitatea şi eficienţa angajaţilor.
”Activităţile din munca de birou considerate uzuale- transmiterea unui e-mail, prezentarea rezultatelor unei cercetări, depunerea unui proiect pentru o licitaţie etc. – făcute de angajaţii care au dobândit abilităţi noi de utilizare a tehnologiei sunt eficientizate şi aduc mai multă valoare adăugată, pentru că oferă timp oamenilor să fie mai creativi. În plus, îi ajută pe angajaţi să scape de unele domenii în care nu vor să se specializeze, cum ar fi cel de
Intră pe www.ascendis.ro pentru a descoperi mai multe despre programele de dezvoltare a competenţelor digitale pentru angajaţii non-tehnici.
Ascendis. TECH for HUMANS. Creştem afaceri prin oameni şi tehnologie.