„Baby you can drive my car”, au cântat Beatles, în 1965. Însă, vedeta trupei, John Lennon, a lăsat doar câţiva oameni să se urce la volanul lui Mercedes-Benz 600 Pullman (versiunea de peste 6 metri lungime), care în anii şaizeci şi şaptezeci a fost considerată o capodoperă a ingineriei şi a opulenţei .Modelul a fost produs în doar 428 de exemplare.

Acum, acea maşină pe care Lennon a comandat-o pe când încă era membru al trupei şi care a trecut la George Harrison imediat după despărţirea artiştilor, a fost scoasă la vânzare în Anglia de celebrul dealer de lux vechi John Hartley, la un preţ nedezvăluit.

ULTIMELE ȘTIRI

Adrian Sârbu: Democrația a deraiat. Găștile de partid promovează impostura și prăduiesc banii de la buget. Principiile de guvernanță sunt sfidate. Și interesul tău, ca votant și plătitor de taxe

Airbnb va interzice camerele de supraveghere în interiorul imobilelor de închiriat

Iohannis, despre funcţia de secretar general NATO: Nu intenţionez să scurtez mandatul

Se vinde limuzina albă a lui John Lennon. Cântăreţul o comandase la Stuttgart, în 1969

Vezi mai multe articole din categoria cultura-media

Cântăreţul, care era unul dintre cei mai bogaţi artişti ai vremii, şi-a comandat Mercedesul alb direct la producătorul cu sediul la Stuttgart, în 1969. Maşina încă mai păstrează radioul Blaupunkt, magnetofonul Pioneer, o platană Philips-Mignon şi un set de difuzoare.

„Domnul Lennon a optat pentru funcţii care i-au oferit un refugiu pentru creativitatea sa”, se arată pe site-ul pe care este acum de vânzare limuzina. Beatles-ul a primit aproape tot ce-şi dorea de la constructorul de automobile din Stuttgart.

Scaunele din spate sunt împodobite cu ornamente din lemn. Lennon a plătit echivalentul a 290.000 de euro pentru limuzina visată, iar el şi soţia Yoko Ono au folosit-o în mod regulat, inclusiv pentru lansarea cărţii sale, în 1971.

După ce a fost vândut lui George Harrison, Mercedesul a ajuns în Statele Unite, cumpărat de Mary Wilson, de la trupa The Supremes, unde Diana Ross şi-a început cariera.

În anii 1990, vehiculul de 6,24 metri lungime a ieşit la licitaţie şi a ajuns în mâinile colecţionarului finlandez Mikael Borgman, care l-a supus unei restaurări riguroase efectuate chiar de Mercedes, care l-a costat peste 300.000 de euro.

În timpul demontării totale a vehiculului, printre altele, complexul sistem hidraulic a fost complet reînnoit. După ce a rămas expusă timp de 6 luni în Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart, maşina a fost vândută din nou la licitaţie şi este acum gata să treacă în mâinile unui nou proprietar dornic să plătească câteva milioane pentru atâta istorie.