Guvernul a aprobat joi o hotărâre privind înființarea și administrarea Registrului Național al Datelor de Contact.

Actul normativ a fost elaborat de către Secretariatul General al Guvernului.

Diferitele autorități și instituții publice vor putea colabora și comunica mai ușor, centralizarea datelor facilitând acest lucru.

România va avea o bază de date, unde cetățenii vor putea să găsească ușor, într-un singur loc informațiile de contact ale autorităților și instituțiilor publice.

Guvernul a aprobat joi o hotărâre privind înființarea și administrarea Registrului Național al Datelor de Contact (RNDC).

Actul normativ a fost elaborat de către Secretariatul General al Guvernului (SGG), în colaborare cu Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării.

Platforma le va permite cetățenilor, mediului de afaceri și altor părți interesate să acceseze ușor și rapid informațiile de contact ale autorităților și instituțiilor publice, aducând astfel, mai multă transparență în administrația publică.

Mai mult, diferitele autorități și instituții publice vor putea colabora și comunica mai ușor, centralizarea datelor facilitând acest lucru.

De asemenea, cel mai mare beneficiu este faptul că cetățenii nu vor mai trebui să caute informații pe diferite platforme sau site-uri, fiind eliminată și povara administrativă a interacțiunii pe cale separată cu sistemele IT ale diverselor autorități și instituții publice.

Citește și