Executivul a aprobat joi hotărârea privind înfiinţarea şi administrarea Registrului Naţional al Datelor de Contact (RNDC). Actul normativ a fost elaborat de către Secretariatul General al Guvernului (SGG), în colaborare cu Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, în calitatea sa de autoritate de stat în domeniile tehnologiei informaţiei, societăţii informaţionale şi cadrului naţional de interoperabilitate.
„Registrul aduce transparenţă sporită în administraţia publică, permiţând cetăţenilor, mediului de afaceri şi altor părţi interesate să acceseze uşor şi rapid informaţiile de contact ale autorităţilor şi instituţiilor publice”, transmite SGG.
ULTIMELE ȘTIRI
China și Rusia ar ataca SUA cu ajutorul Inteligenței Artificiale. Ce spun serviciile secrete americane
Autorităţile amintesc: analize gratuite pentru diagnosticarea din timp a bolii cronice de rinichi
Statele Unite presează ByteDance să vândă TikTok, însă China ar putea refuza
Atacul asupra consilierului lui Navalnî e o acţiune a Rusiei, susţin serviciile speciale lituaniene
Vezi mai multe articole din categoria social
Centralizarea datelor de contact va facilita comunicarea şi colaborarea între diferitele autorităţi şi instituţii publice, va elimina nevoia cetăţenilor de a căuta informaţii pe diferite platforme sau site-uri şi va elimina povara administrativă a interacţiunii pe cale separată cu sistemele IT ale diverselor autorităţi şi instituţii publice.
„Vorbim din ce în ce mai mult despre stimularea inovaţiei şi dezvoltării tehnologice şi mai ales despre faptul că ne dorim ca serviciile publice să funcţioneze într-un mediu digital avansat, prin implementarea şi utilizarea celor mai recente tehnologii informatice. Platformele online, fie ele servicii de intermediere sau motoare de căutare, sunt esenţiale în contextul digitalizării şi al necesităţii de acces rapid la informaţii, dintr-o sursă sigură şi unică. Înfiinţarea unui registru de bază, în contextul interoperabilităţii, este un pas important pentru a asigura schimbul eficient de informaţii între diferite instituţii şi sistemele lor informatice. România se va alinia astfel rigorilor şi directivelor europene privind accesul facil, digital şi universal al cetăţenilor la informaţiile gestionate de instituţiile statului”, declară secretarul general al Guvernului, Mircea Abrudean.
Suportul tehnic al platformei contact.gov.ro va fi asigurat de către structura de specialitate din cadrul Secretariatului General al Guvernului.