Ministerul Educaţiei a centralizat rezultatele înregistrate la simularea probelor scrise din cadrul examenului naţional de bacalaureat, susţinută în perioada 4 – 7 martie 2024, la nivel naţional, de elevii claselor a XII-a şi a XIII-a seral/frecvenţă redusă.

Au fost implicaţi în procesul de evaluare 13.897 de profesori evaluatori, dintre care la limba română: 3.909; matematică/istorie: 4.459; limba maternă: 264; disciplina la alegere: 5.265.

La limba română 39,87% nu au obţinut nota 5, adică 4 din 10 elevi au picat examenul la limba română. Rata de promovare a probei este 60,13%, iar 22 de elevi au luat nota 10.

ULTIMELE ȘTIRI

Activiștii vor să introducă în limba română „X” la finalul cuvintelor. Cum ar suna noile variante

Rată de promovare de peste 60% a probelor de simulare a Bacalaureatului

Emmanuel Macron, Olaf Scholz şi Donald Tusk s-au întâlnit la Berlin pentru discuţii privind sprijinul Ucrainei

ÎCCJ a desemnat judecătorii pentru BEC. Cine sunt aceştia

Vezi mai multe articole din categoria social

La disciplina obligatorie a profilului (matematică / istorie), 35,88% dintre elevi nu au luat nota 5. Rata de promovare a probei este de 64,12%, iar 663 de elevi au reuşit să ia nota 10.

La disciplina de alegere a profilului şi specializării, 35,25% dintre elevi au picat proba. Rata de promovare a probei este de 64,85%. Au luat nota 10 un număr de 560 de elevi.

La limba şi literatura maternă, 15,92% dintre elevi nu au luat nota 5, iar rata de promovare a probei a fost de 84,08%. Doar 8 elevi au luat nota 10.

În cadrul celor peste 1.320 de centre de examen (licee), scanarea şi încărcarea lucrărilor pe platforma informatică au fost asigurate de peste 10.000 profesori asistenţi.

Rezultatele înregistrate la probele scrise ale simulării examenului naţional de bacalaureat 2024 au fost transmise către Inspectoratele Şcolare Judeţene/al Municipiului Bucureşti. La momentul transmiterii prezentei informări, rezultatele se transmit de la nivelul inspectoratelor şcolare către fiecare unitate de învăţământ sub forma cataloagelor cu notele finale. Borderourile asociate fiecărei evaluări, corespunzătoare celor 33 de tipuri de subiecte, vor fi trimise de către Ministerul Educaţiei inspectoratelor şcolare judeţene/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti până cel târziu marţi, 19 martie 2024, urmând a fi transmise de către inspectorate către fiecare unitate de învăţământ cel târziu până pe 20 martie 2024.

„În ceea ce priveşte modalitatea de comunicare a rezultatelor, Ministerul Educaţiei face demersuri pentru dezvoltarea Platformei de evaluare digitalizată, astfel încât, începând de anul şcolar viitor, rezultatele probelor scrise ale simulărilor examenelor naţionale să fie comunicate anonimizat, prin afişare pe platformă, similar examenelor naţionale”, informează Ministerul Educaţiei.

Ministerul precizează că lucrările scrise ale elevilor care au susţinut simularea probelor scrise din cadrul examenului de bacalaureat se află în unităţile de învăţământ în care elevii au susţinut probele scrise. Profesorii care predau disciplinele la care s-au susţinut probele simulării au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum şi, începând cu 20 martie, la borderourile de evaluare corespunzătoare. Conducerile unităţilor de învăţământ vor pune la dispoziţia cadrelor didactice borderourile de evaluare transmise de la nivelul Ministerului Educaţiei prin inspectoratele şcolare, pentru a fi folosite în procesul de vizualizare a lucrărilor de către elevi/părinţi.

„În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educaţiei dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reuşită la fiecare dintre itemii administraţi. În acest sens, menţionăm că, dat fiind numărul mare de tipuri de subiecte (33) şi faptul că procesul de evaluare s-a încheiat în cursul serii de joi, 14 martie, statisticile privind gradul de reuşită pe fiecare item, la nivel naţional, vor fi făcute publice cel mai târziu pe 22 martie”, potrivit Ministerului.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii cu elevii, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, scopul fiind îmbunătăţirea performanţelor şcolare.