Maldive este o țară insulară căutată atât de turiști, cât și de antreprenori.
„Podul Prieteniei” China-Maldive coneactează Malé de aeroportul international. Până în prezent, china a investit peste 1,4 miliarde de dolari.
Podul Sinamalé, construit de guvernul chinez, este evaluat la 218 mil. de dolari.
Maldive este o țară insulară căutată atât de turiști, cât și de țările care vor să investească. Vorbim de o luptă a supremației din punct de vedere economic. Cine își pune banii în joc?
Actorul principal în această discuție este Xi Jinping. Vorbim de un „Podul Prieteniei” Maldive-China, spus cologvial, în acte – Sinamalé Bridge. Inaugurat în 2018, construcția a costat 218 milioane de dolari, dintre care 194 de milioane din partea guvernului chinez. Podul leagă capitala Malé de aeroportul internațional. Smart move! Mai avem un actor principal, India. Tot în capitală, lângă Spitalul Memorial Indira Gandhi, avem un un pod maritim care leagă Malé de insulele din vest. Acesta este construit de muncitori indieni, cu bani din India.
Spitaluol? 140 de milioane de dolari. Podul indian? Un cost aproximat la 500 de milioane de dolari. Tot China rămâne pe primul loc, cu o investiție ce depășește 1,4 miliarde de dolari. Nu mai are sens să luăm exemple de construcții, am înțeles ideea, hai să săpăm mai adânc. De ce se întâmplă asta? Păi să luăm în calcul faptul că econimia țării insulare valorează acum aproximativ 6,5 miliarde de dolari pe an, din care 6 miliarde de dolari sunt câștigate din turism.
Și cine vine cu bani? Cei care au. De ce? Pentru câștig. Te cumpăr, te câștig, și scot și profit de pe urma asta. Maldive a descoperit dolarul în 1972, ca să spun așa, în prezent vorbim de peste 1 milion de turiști anual.
Citește și