Daca vreți să vă schimbați mașina anul acesta, trebuie să știți că de marți, de la ora 10:00, încep programele Rabla Plus și Rabla Clasic.
În timp ce în cazul mașinilor pe benzină și motorină autoritățile se așteaptă ca voucherele să se epuizeze imediat, cererea pentru electrice a început să scadă. Subvențiile s-au diminuant, iar prețurile autoturismelor au tot urcat.
În 2024 condițiile de înscriere pentru cei care vor o mașină prietenoasă cu mediul au rămas aceleași, însă nu mai pot cumula ecobonusuri.
Apar modificări anul acesta în cazul mașinilor electrice. Deși programul are un buget record, de un miliard de lei, beneficiarii vor primi cel mult 5.000 de euro, adică jumătate față de edițiile precedente.
Tot o noutate este și valoarea maximă a mașinii cumpărate cu ajutor de stat. Aceasta nu poate depăși 70.000 de euro.
Pe parbriz trebuie lipit un abțibild. Cum subvențiile au fost reduse la jumătate, iar prețurile au tot crescut șoferii sunt ceva mai reticenți.
Ana Bancu, director de vânzări: „Tendința este ca ai noștri clienți să se îndrepte către mașini hibride, mild-hybrid sau chiar cu motor convențional, însă de la începutul anului trecut a scăzut foarte mult cererea pentru mașini electrice. Un alt motiv pentru care cererea pentru mașini electrice a scăzut este infrastructura din România”.
Pentru un autovehicul nou hybrid ecotichetul nu va depăși 13.000 de lei, față de 26.000, în prezent. Pentru o motocicletă electrică vom primi tot 13.000 de lei.
La mașinile cu combustie internă bonusurile au rămas neschimbate. Pentru casarea unei mașini mai vechi de 15 ani vom primi 7.000 de lei, iar la două mașini casate încă 3.000. În funcție de mașina dorită, un beneficiar poate obține până la 16.000 de lei, prin cumularea de ecobonusuri.
Alexandra Gherguș, consilier de vânzări auto: „Anul acesta a crescut interesul pentru Rabla Clasic, unde avem destule mașini în așteptare și destul de mulți clienți. Din păcate fondurile sunt destul de puține, raportat la numărul mașinilor care asteaptă în curțile dealerilor”.
În creștere este și producția românească de mașini. Dacia și Ford au construit în primele două luni ale acestui an aproape 100.000 de autovehicule, cu 14% mai multe ca anul trecut.