Fostul prim-ministru britanic Liz Truss a cheltuit peste 18.000 de lire sterline din bani publici pe catering într-un singur zbor către Australia, în timp ce era secretar de externe.

Contribuabilii britanici au plătit peste 1.600 de euro pentru fiecare din 12 oficiali guvernamentali care au făcut parte dintr-o delegație condusă de fostul premier Liz Truss, într-o singură călătorie în Australia, scrie The Independent. Informația a fost prezentată de guvernul britanic după o solicitare depusă de Partidul Laburist.

Astfel, doar cateringul pentru un singur zbor către Australia din ianuarie 2022 a costat 15.639 lire sterline (peste 18.000 de euro), ceea ce a reprezentat 3,4% din costul total de 454.626,59 lire sterline al biletelor (circa 532.000 de euro).

Guvernul a motivat că sumele includ o logistică mai largă a deplasării cu un avion privat, cum ar fi echipamente de catering, precum și alimente și băuturi.

Un purtător de cuvânt al fostului premier Liz Truss a declarat pentru The Independent: „Liz avea multe responsabilități ca secretar de externe, dar ar trebui să fie de la sine înțeles că organizarea de catering în timpul călătoriilor în străinătate nu se numără printre ele”.

De asemenea, serviciile de catering pentru călătoria în Asia de Sud-Est a lui Liz Truss din noiembrie 2021 au totalizat 14.900 euro, ceea ce a reprezentat 4,2% din costul total al zborului de 352.000 euro.

O altă vizită în Indonezia, din vara anului 2022, a costat 6.570 euro în catering la bord, ceea ce înseamnă 505 euro pentru fiecare delegat și 1,5% din costul total de 433.000 euro.

Liderul laburist Emily Thornberry a spus că cifrele arată că miniștrii sunt „hotărâți să-și asigure prăjitura cea mai scumpă și să o mănânce”.

Ea a adăugat că politicienii „rezervă avioane care sunt pentru ei și numai pentru ei, ignorând povara contribuabilului și indiferenți față de criza costului vieții cu care se confruntă restul țării”.

Un purtător de cuvânt al guvernului a declarat: „Cifrele afișate reprezintă costul de la un capăt la altul al furnizării de servicii de catering în timpul zborului, inclusiv transportul, îmbarcare/coborare, pregătire, eliminare în conformitate cu respectarea reglementărilor internaționale de gestionare a deșeurilor și echipamentul necesar pentru aceste procese.

Aceste elemente logistice reprezintă cea mai mare parte a costurilor și sunt taxate de către vânzător, indiferent de articolele specifice comandate sau consumate”.