Cel mai probabil o eroare umană ar fi condus la incidenttimpuri noiConcluzia aparține oficialilor de la Ministerul Transporturilor. În paralel, toți angajații de la metrou vor fi examinați, iar Consiliul de Administrație metrorex

La ora 18:43 s-a declanşat lanţul de greşeli, iar la ora 19:06 cele două trenuri s-au ciocnit în stația timpuri noi

Potrivit notei de informare, totul ar fi pornit de la un tren rămas defect la plecarea din stația Dristor 1 spre Stația Nicolae Grigorescu, pe firul I, cu ultimele două vagoane la peron și restul în tunel.

Trei minute mai târziu, din spate a venit o altă garnitură plină cu pasageri. A fost oprită în tunel, înaintea staţiei Dristor 1 în care staţiona metroul defect. O altă garnitură aflată pe aceeași linie a fost pusă în așteptare în staţia timpuri noi

În acel moment, mecanicul metroului defect a anunțat că se mai poate mișca doar în sens opus, adică spre stația Mihai Bravu, de unde venise. La nivel superior s-a decis scoaterea din circulație a trenului spre Depoul Ciurel.

Pentru asta era nevoie de eliberarea liniei, așa că metroul venit din spate, care aștepta în galerie, și-a schimbat direcția și a mers pe contrasens până la stația Mihai Bravu, unde a oprit la peron.

De aici, la indicațiile primite, mecanicul a plecat către stația timpuri noi

Din cauze încă necunoscute, trenul NU a ajuns pe o cale liberă, ci în fața metroului care era staționat la timpuri noi

Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Așa ceva se poate întâmpla doar în zona macazelor, în locurile unde se realizează reorganizarea traficului, de către oameni.”

De altfel, și în documentul înaintat ministerului, metrorexincident

Deși se ocupa de una dintre cele mai importante stații de la metrou, funcționarul care controla mișcarea trenurilor era angajat din noiembrie. Asta în condițiile în care, potrivit contractului, trebuia să aibă o vechime de doi ani. De altfel, nu este prima dată când se ridică problema slabei pregătiri a angajaților. Într-un târziu, metrorex

Mihai Barbu, președinte Consiliu de Administrație metrorexmetrorextimpuri noi

Între timp, conducerea Consiliului de Administrație a cerut suspendarea a doi directori, de la infrastructură și exploatare. Raportul final întocmit de Agenţia de Investigaţie Feroviară trebuie să lămurească exact ce s-a întâmplat.