Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, de acum încolo, materialele publicitare politice trebuie să fie clar identificate ca atare şi să indice cine le-a plătit, cu cât, de ce proces electoral sau legislativ sunt legate şi dacă vizează un anumit public‑ţintă. Va trebui instituit un mecanism de notificare pentru materialele publicitare problematice şi toate materialele publicitare cu caracter politic din mediul online vor fi stocate într‑un registru de anunţuri publicitare online.
ULTIMELE ȘTIRI
Elon Musk avertizează: „O Inteligență Artificială supraomenească, mai inteligentă decât oricine de pe Pământ, ar putea exista anul viitor”
Guvern: Vor plăti cotizaţie pentru concediile medicale toţi cei care suferă de „boli obişnuite” / Ce afecţiuni vor fi exceptate de la plata cotizaţiei
ANM: Circulaţia aerului nu favorizează pătrunderea masei de aer cu praf saharian deasupra României
UE lansează o anchetă privind furnizorii chinezi de turbine eoliene pentru parcuri eoliene din cinci ţări, inclusiv România
Vezi mai multe articole din categoria politic
De asemenea, regulamentul limitează utilizarea abuzivă a datelor cu caracter personal. Pentru a proteja procesele democratice europene împotriva ingerinţelor străine, regulamentul interzice sponsorizarea materialelor publicitare din afara UE cu trei luni înainte de alegeri sau de referendum.
„Noul regulament sporeşte transparenţa publicităţii politice şi stabileşte o protecţie mai puternică împotriva ingerinţelor şi a manipulărilor străine. Alegătorilor le va fi mai uşor să identifice conţinutul plătit, să ştie cine l-a plătit şi cum a fost ţintită publicitatea”, a declarat Věra Jourová, vicepreşedinta pentru valori şi transparenţă.
„Normele se vor aplica de acum înainte, inclusiv pentru alegerile parlamentare europene din 2024, materialelor publicitare ale jucătorilor de pe scena politică menite să influenţeze alegerile şi alte procese democratice. Regulamentul impune ca prestatorii de servicii să furnizeze publicitate politică în UE indiferent de statul membru în care îşi are sediul comanditarul. Această dispoziţie recunoaşte în special rolul deosebit jucat de partidele politice europene şi de grupurile politice din Parlamentul European în desfăşurarea campaniilor la nivel european. Restul regulamentului, inclusiv obligaţiile în materie de transparenţă impuse prestatorilor de servicii, normele specifice de protecţie a datelor şi regimul de supraveghere, se va aplica de la 9 octombrie 2025”, se arată în comunicat.