Ciocolata este în acest sezon la mare căutare.
Europa joacă un rol major în vânzările de ciocolată şi a înregistrat o rată de creştere de 12,37% din 2020 până în 2023.
Ștefan Buraga are 26 de ani și în 2019 a deschis o ciocolaterie.
Limbajul ciocolatei este universal şi aceasta se găsește oriunde, de la supermarketuri, la benzinării şi până la magazinele ciocolatierilor artizanali. În perioada 14 februarie- 8 martie consumul ei atinge cifre imense la nivel mondial. Ștefan Buraga a deschis când avea 19 ani o ciocolaterie, iar pralinele pe care le produce devin tot mai neobișnuite.
Ștefan Buraga: „Cele mai neobișnuite praline pe care le am avut sunt cele sezoniere. Putem vorbi de o pralină cu colivă în perioada Paștelui. A existat și o pralină cu cozonac în perioada Crăciunului, iarăși prăjină cu turtă dulce sau cu vin fier.”
„În perioada 14 februarie – 24 februarie, nu sunt la același boom ca 1- 8 martie. Dacă de la 1-8 martie putem vorbi de o triplare a vânzărilor câteodată sau chiar mai bine, în perioada 14-24 februarie este ușor mai restrâns. Încă suntem destul de retrași când vine vorba de cumpărături de ciocolată în perioada aia, cel puțin de ciocolată artizanală”, spune Ștefan Buraga.
Citește și