Cel mai spectaculos nod rutier din țară începe să prindă contur pe șantier. Va fi construit în județul Iași, la intersecția viitoarelor autostrăzi A7 și A8.

Va avea 12 pasaje și 8 bretele și va permite circulația autovehiculelor cu o viteză de până la 80 kilometri pe oră. Pe hârtie, proiectul ar urma să fie gata la finalul anului viitor. Până acum s-au executat 10% din lucrări.

Austrada Moldovei, A7, și autostrada Unirii, A8, se vor intersecta în județul Iași, la sud de Pașcani. În această zonă se lucrează deja la cele 8 bretele de mare viteză ale nodului de tip turbion, fiecare cu raza între 400 și 600 de metri.

Irinel Bucur, reprezentantul Asociației „Haicăsepoate”: „Cel mai mare nod, datorită vitezei de transfer dintre cele doua autostrăzi, spre deosebire de altele din țară, acelea nu asigură viteza de 80 km/h, de aceea amprenta la sol a bretelelor este foarte mare pentru că curbele trebuie să fie largi, ca sa fie sigură circulația.”

Leon Băltean, primarul comunei Mircești: „Aici e parte din A7, mai încolo va fi intersecția cu A8 si legătura se va face prin semicerc.”

Conectarea celor două autostrăzi va include și construirea a cinci podețe. Iar cele 12 pasaje vor avea o lungime totală de aproape 2 kilometri. Cei mai mic va fi de 50 de metri iar cel mai mare de aproape 250 de metri.

Bogdan Cojocaru, prefectul județului Iași: „La acest nod e o lucrare foarte complexă, care face legatura auto, descarcarea de pe 7 pentru Pașcani e facută acolo, aici e lucrarea de conectare.”

Nodul rutier de tip turbion ar urma să fie gata în noiembrie, anul viitor. Amenajarea se va întinde pe 220 de hectare.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: „În 2025 practic ar trebui să avem intreaga autostrada Ploiești-Pascani dată în circulație. Acest nod face din acele 13 loturi finantate prin PNRR. În primă fază va fi folosit la A7, dar ulterior va fi folosit pentru părți din A8.”

Pentru autostrada Unirii, A8, Târgu Mureș – Iași – Ungheni recepția completă este prevăzută în lege pentru 31 decembrie 2030.