Autorităţile americane au anunţat că au recuperat rămăşiţele a două persoane care au fost ucise după ce podul Francis Scott Key din Baltimore s-a prăbuşit, marţi, în urma impactului unui cargobot.
Alte patru persoane, încă dispărute, sunt presupuse a fi moarte.
Victimele erau muncitori în construcţii care se aflau pe pod pentru a astupa gropile în momentul în care nava Dali a lovit pilonul podului.
Alejandro Hernandez Fuentes, în vârstă de 35 de ani, care era din Mexic şi locuia în Baltimore, şi Dorlian Ronial Castillo Cabrera, în vârstă de 26 de ani, care era din Guatemala şi locuia în Dundalk, Maryland, au fost identificaţi ca fiind bărbaţii recuperaţi din apă miercuri dimineaţă. Ambele familii ale acestora au fost anunţate, a declarat colonelul Roland L. Butler Jr. de la poliţia statului Maryland, citat de NBC News.
Victimele se aflau într-o camionetă roşie care a căzut în apă şi a rămas prinsă la o adâncime de peste 7,5 metri în dreptul a ceea ce a fost cândva mijlocul podului, a precizat colonelul.
Scanările efectuate de vehiculele sonar îi fac pe oficiali să creadă că mai sunt vehicule încă sub apă, dar sunt blocate în beton şi în structurile care s-au prăbuşit marţi dimineaţă.
După prăbuşirea podului, două persoane au fost salvate din apă, dintre care una în stare gravă a fost internată la un centru local de traume.
Se crede că toate cele şase persoane presupuse a fi decedate în urma prăbuşirii podului sunt din Mexic, Honduras, El Salvador şi Guatemala.
Nava Dali şi-a pierdut puterea, iar un apel de ajutor lansat de echipaj a permis autorităţilor să închidă podul pentru trafic. Imaginile video cu nava, transmisiunile radio de urgenţă şi analizele efectuate de experţii din domeniul maritim conturează imaginea unui scenariu dezastruos, unul care ar fi putut fi mult mai rău.
Preşedinta Consiliului Naţional pentru Siguranţa Transporturilor (NTSB), Jennifer Homendy, a declarat miercuri pentru NBC News că agenţia a recuperat datele de pe înregistratorul de bord (cutia neagră) al navei Dali.
Peste 1.100 de specialişti în inginerie, construcţii, contractare şi operaţiuni din cadrul Districtului Baltimore al Corpului Inginerilor Armatei oferă sprijin agenţiilor locale, de stat şi federale după prăbuşirea podului. Corpul Armatei ajută la curăţarea canalului unde s-a prăbuşit podul, ca parte a efortului de recuperare pentru a îndepărta resturile din apă.
Homendy a declarat că nu are „nicio îndoială” că ancheta asupra a ceea se s-a întâmplat va putea fi încheiată în termen de „12 până la 24 de luni”. Ea a spus că este vorba despre o „muncă masivă”, dar a precizat că o astfel de investigaţie nu este ceva nou pentru NTSB.
În acest moment, a spus Homendy, accentul este pus pe reunirea familiilor cu cei dragi. „Orice altceva poate aştepta”, a spus ea.
NTSB spune că 56 de containere cu materiale periculoase se aflau pe un cargobot.
Containerele, care conţineau 760 de tone de materiale periculoase, potrivit lui Homendy, transportau în principal substanţe corozive, inflamabile şi materiale „diverse”, inclusiv baterii litiu-ion.
Unele containere au fost fisurate, a declarat Homendy, precizând că pe calea navigabilă se poate observa o luciu.
Homendy a mai spus că unele dintre containerele fisurate sunt în apă, iar altele sunt pe navă şi că nu cunoaşte numărul total de containere fisurate sau calendarul pentru scoaterea lor, deoarece acest lucru nu cade în sarcina NTSB. Ea a adăugat că este o „situaţie destul de periculoasă” care împiedică oficialii să ajungă la materialele periculoase pentru a evalua ce a mai rămas.
Homendy a precizat că 23 de persoane, dintre care 21 de membri ai echipajului şi doi piloţi, se aflau la bordul navei Dali în momentul în care aceasta s-a izbit de pod.
Echipajul rămâne la bordul navei, pe care echipa de investigaţie a NTSB a urcat la bord miercuri, ca parte a investigaţiei sale. Oamenii de pe navă au energie electrică, a precizat Homendy, dar nava nu se poate mişca.