La capitolul așteptări pentru viitor, pe primul loc e îmbunătățirea finanțelor personale.
Adrian Mitroi: Nivelul de trai și de confort în România se află în creștere susținută.
Se schimbă comportamentul de consum al românilor. Motivul? Cel mai probabil creșterea prețurilor pentru majoritatea produselor și serviciilor de bază. Primele 3 preocupări ale românilor sunt creșterea costului vieții, economia țării și rezultatul alegerilor politice, arată un studiu EY.
Adrian Mitroi, profesor de finanțe comportamentale: „Păi împinge în primul rând consumul imediat, pentru că oamenii își pun, evident, întrebarea logică dacă mâine va fi mai scump, atunci mai bine cumpără acum, ceea ce este eroare. Singura soluție împotriva inflației este investiția financiară, în abilități, în sănătate, în confort. Și atunci evident că grăbește. Dar întotdeauna noi ne-am învățat cu o inflație în continuare lipicioasă. Sticky inflation, cum îi spunem. Ea nu mai este totuși atât de pregnantă ca și altă dată. Și asta ar trebui să ne pună pe gânduri, pentru că ieșim din societatea de consum.”
Citește și