Există un motiv pentru care mulți dintre cei care călătoresc des sunt precauți în ceea ce privește bagajul de cală pentru un zbor, nu există nicio garanție că acesta va apărea la destinație la timp, sau chiar deloc.
Dar dacă ai pățit să îți întârzie vreun bagaj, ai dreptul la compensație. Compensația medie de la o companie aeriană pentru bagajele verificate care sunt fie pierdute, fie deteriorate este de 1.525 până la 3.500 de dolari, conform legilor privind drepturile pasagerilor aerieni din SUA și Convenției de la Montreal”, conform CEO-ului la organizația de drepturi ale pasagerilor aerieni AirHelp.
Dacă bagajul tău nu sosește pe același zbor ca și tine este considerat întârziat. Bagajul tău nu va fi considerat pierdut până când nu poate fi localizat timp de un număr specific de zile, așa cum este stabilit de compania aeriană, de obicei între 5 și 14 zile după zborul tău.
Dacă bagajul nu apare pe bandă, primul pas pe care trebuie să-l faci este să raportezi bagajul lipsă la compania aeriană. Acest lucru trebuie făcut la destinația finală, nu în timpul unei escale.
Cele mai multe companii aeriene au un birou în zona de preluare a bagajelor unde poți depune un Raport de Irregularitate a Proprietății (PIR), care conține atât informații personale, cât și detalii despre bagajul lipsă, inclusiv marca și culoarea acestuia.
De asemenea, vei putea furniza companiei aeriene adresa la care stai, astfel încât să-l poată livra direct la ușa ta odată ce este găsit (gratuit). Dacă nu există un birou al companiei aeriene la preluarea bagajelor, contactează compania aeriană în timp ce ești încă la aeroport pentru a raporta bagajul lipsă.
Dacă bagajul tău verificat este întârziat, o companie aeriană trebuie să te compenseze pentru orice cheltuieli rezonabile suportate din cauza întârzierii. De exemplu, dacă ai verificat toate produsele de igienă personală și trebuie să cumperi altele noi în timp ce bagajul tău lipsește, o companie aeriană ar trebui să îți ramburseze bani pentru aceste articole.
Reține că această compensație va fi emisă doar după ce ai depus o cerere, deci va trebui să plătești din buzunar pentru orice lucruri esențiale în timp ce bagajul este întârziat.
Conform convenției de la Montreal, răspunderea maximă pentru bagaje este de aproximativ 1.700 de dolari.
„Companiile aeriene sunt libere să plătească mai mult decât limita, dar nu sunt obligate să o facă”, conform DOT. Uniunea Europeană are, de asemenea, propriile sale limitări.
Există doar o regulă când vine vorba de compensația emisă de compania aeriană pentru bagajele întârziate: cheltuielile trebuie să fie „rezonabile”.
Produsele de igienă personală sunt cu siguranță considerate cheltuieli rezonabile, deși este posibil să nu poți justifica produse de lux companiei aeriene. Alte articole esențiale pot include un costum de baie pentru o vacanță la plajă, un costum pentru o întâlnire de afaceri sau chiar închirierea de echipamente pentru o excursie la schi (presupunând că ți-ai ambalat echipamentul în bagajul verificat).
Fiecare companie aeriană (și companie de asigurări) are propriul său proces pentru administrarea compensațiilor pentru bagajele întârziate, dar trebuie întotdeauna să depuni mai întâi un PIR.
Asigură-te că păstrezi numărul de referință al fișierului furnizat de compania aeriană. Acesta va fi esențial pentru depunerea cererii de compensație pentru bagaje.
Odată ce ai depus PIR-ul, poți începe să cumperi articole esențiale.
Toți pasagerii ar trebui să păstreze chitanțele pentru rambursări ale produselor esențiale.
Va trebui să le trimiți companiei aeriene pentru rambursare, menționând numărul de referință al fișierului PIR, adesea în termen de 30 de zile de la zborul tău. Documentele suplimentare de care s-ar putea să ai nevoie includ chitanța biletului de avion, cartea de îmbarcare și talonul de preluare a bagajului (autocolantul pe care ți l-au dat când ai verificat bagajul).
Dacă o companie aeriană nu îți rambursează pentru toate cheltuielile rezonabile suportate din cauza întârzierii bagajului, este posibil să poți face apel la decizie. Fii pregătit pentru faptul că rambursarea poate dura ceva timp, chiar și până la o lună. Pentru orice articole care nu sunt rambursate de compania aeriană, poți depune o cerere la asigurarea de călătorie, în funcție de politica acesteia.
Drepturile pasagerilor aerieni din UE se aplică în următoarele cazuri:
• Dacă zborul este în interiorul UE și este operat fie de o companie aeriană din UE, fie de o companie aeriană non-UE.
• Dacă zborul ajunge în UE din afara UE și este operat de o companie aeriană din UE.
• Dacă zborul pleacă din UE către o țară non-UE și este operat fie de o companie aeriană din UE, fie de o companie aeriană non-UE.
• Dacă nu ai primit deja beneficii (compensație, re-rutare, asistență din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor pentru această călătorie conform legii relevante a unei țări non-UE.
Drepturile pasagerilor aerieni implică legi specifice care susțin călătorii și pledează pentru protecție și compensație atunci când oamenii se confruntă cu perturbări ale zborului.
Situația variază de la o țară la alta. În SUA există unele reglementări legate de situații precum zborurile supraîncărcate și întârzierile pe pistă. Cu toate acestea, pasagerii găsesc adesea mai multă protecție în reglementările din țările în care călătoresc. Legile EC 261 ale Europei, în special, sunt cuprinzătoare și acordă pasagerilor compensații într-o gamă de situații.
Deși este adevărat că fiecare țară se supune propriilor legi, există câteva caracteristici cheie ale legilor regionale sau internaționale care servesc ca instrumente puternice pentru pasagerii aerieni.
Acestea includ, dar nu se limitează la legislația UE EC 261, diverse legi americane, ANAC 400 din Brazilia și Convenția de la Montreal.
Anumite reglementări au o acoperire mai largă sau se dovedesc mai avantajoase decât altele. Cu toate acestea, este bine să ții cont că circumstanțele de zbor perturbate pot diferi semnificativ, iar este util să știi la ce aspecte te poți baza pentru călătoria ta.
Dacă zborul a fost întârziat, anulat sau supraîncărcat în ultimii 3 ani, poți fi eligibil pentru până la 650 USD compensație
EC 261/2004 este o reglementare în legislația UE care favorizează pasagerul. Obligă companiile aeriene să fie responsabile financiar atunci când călătoria aeriană ia o întorsătură neașteptată, atât timp cât perturbarea nu a fost cauzată de circumstanțe în afara controlului companiei aeriene.
În comparație cu alte legi privind drepturile pasagerilor, EC 261 este una dintre cele mai cuprinzătoare. Această piesă importantă de legislație joacă un rol vital în pledoaria pentru călătorii aerieni și drepturile pasagerilor, și nu numai pentru călătorii europeni.
Toți pasagerii care pleacă de pe un aeroport european sunt acoperiți de EC 261. Și în unele circumstanțe, pasagerii care zboară în Europa din alte destinații din întreaga lume pot fi acoperiți, de asemenea.
Când vine vorba de Compensația pentru Companiile Aeriene UE, este benefic să știi ce zboruri sunt acoperite de EC 261. Cele mai multe rute din Europa sunt acoperite.
Aceasta include nu numai spațiul aerian al UE, ci și Islanda, Norvegia, Elveția și așa-numitele „regiuni periferice” (Guyana Franceză și Martinica, Mayotte, Guadelupa și Reuniunea, Saint-Martin, Madeira și Azorele și Insulele Canare).
De asemenea, sunt acoperite multe zboruri internaționale. Dacă zborul tău pleacă de pe un aeroport din UE, este acoperit. Dacă zborul pleacă de altundeva, dar destinația este în UE, acoperirea depinde de companie – dacă este o companie europeană, ești acoperit.
În unele cazuri, zborurile perturbate în afara UE pot fi eligibile în cadrul EC 261 dacă se conectează la un zbor acoperit care este cu aceeași companie și face parte din aceeași rezervare de zbor (sub un număr unic de referință pentru rezervare).
În fiecare an, milioane de oameni pierd compensația la care au dreptul conform Regulamentului European EC 261.
EC 261 spune că companiile aeriene nu trebuie să plătească compensație dacă perturbarea a fost cauzată de „circumstanțe excepționale” care sunt evenimente în afara controlului lor. De exemplu, nu vei fi eligibil pentru compensație dacă întârzierea a fost rezultatul unuia dintre următoarele:
· Circumstanțe Excepționale
· Greve inițiate de angajații aeroportului sau de controlul traficului aerian
· Vremea rea
· Riscuri de securitate
Cu toate acestea, companiile aeriene trebuie să demonstreze totuși că au luat măsuri rezonabile pentru a preveni întârzierea. De exemplu, vremea rea poate fi considerată o circumstanță excepțională. Cu toate acestea, dacă alte companii aeriene au fost pregătite pentru ea și au prevenit întârzierile, în timp ce a ta nu, ar trebui să fii totuși îndreptățit la compensație.
Atunci când apare o perturbare a zborului și ești blocat, ai dreptul la o serie de necesități, în funcție de detaliile zborului.
Transportatorul trebuie să asigure:
· Mese și băuturi în timpul întârzierii
· Acces la comunicații, inclusiv două apeluri telefonice sau fax și e-mailuri
· Dacă sunt necesare cazări peste noapte, ei trebuie să îți ofere o cameră de hotel și transport la și de la aeroport.