Potrivit unui comunicat al platformei eJobs, în ultimele 30 de zile au fost postate 25.000 de locuri de muncă. Dintre acestea, peste 3.500 aparţin companiilor din turism şi HoReCa, al doilea cel mai activ domeniu în ceea ce priveşte angajările, după retail. O treime din joburile postate pentru turism şi HoReCa sunt pentru străinătate, angajatorii din afara ţării căutând candidaţi români care să se relocheze, cel puţin până în toamnă. Cea mai mare nevoie de personal vine din partea companiilor din sectorul turistic din Grecia, care au avut, în ultima lună, peste 1.000 de poziţii deschise pe platformă. La distanţă semnificativă faţă de Grecia se plasează Germania, Italia, Finlanda, Qatar, Arabia Saudită, Emiratele Arabe şi Marea Britanie.

ULTIMELE ȘTIRI

O bibliotecă din America acceptă poze cu pisici în loc de bani

Republica Moldova a expulzat un diplomat rus din cauza secţiilor de votare deschise în Transnistria

Preşedintele Vladimir Putin va vizita China în luna mai

Militarii europeni continuă să demisioneze, exact când NATO are nevoie de ei. Situaţia e prezentă şi în România / Statele occidentale discută despre stagiu militar obligatoriu

Vezi mai multe articole din categoria social

„Vorbim în special despre personal hotelier, atât cameriste, cât şi bucătari, barmani sau ospătari, despre manipulanţi de bagaje în aeroport sau despre însoţitori de bord, iar salariile oferite pleacă de la 800 de euro net şi pot ajunge până la 2.500 – 3.000 de euro”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs.ro.

Cele mai multe joburi postate în ultima lună aparţin angajatorilor din retail. Aceştia deţin în mod obişnuit, pe tot parcursul anului, primul loc când vine vorba despre volumele de angajări, însă în această perioadă a crescut numărul de poziţii disponibile în condiţiile în care încep pregătirile pentru campaniile şi vârful de activitate asociate sărbătorilor de Paşte.

„Dacă în cazul turismului, vedem un număr foarte mare de joburi care sunt pentru străinătate, pentru retail, doar 1,4% sunt postate de angajatori din afara ţării. Tot foarte mic este şi procentul celor care scot în piaţă joburi remote. De fapt, 98% dintre poziţiile deschise în retail presupun prezenţa la sediu”, mai spune Bogdan Badea.

Cu 2.500 joburi disponibile, industria alimentară este al patrulea cel mai mare angajator din ultima lună şi unul dintre domeniile care, anual, încep să crească numărul de poziţii în apropierea sezonului cald. Şi în acest caz, 98% dintre joburile disponibile presupun munca zilnică de la birou.

Spre deosebire de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la finalul lunii februarie şi până acum, în clasament au crescut domenii precum turismul şi call center / BPO, dar s-au înregistrat scăderi pe sectorul de arte & entertainment. Construcţiile reprezintă un alt domeniu pentru care a început să crească volumul de angajări. Pentru toate segmentele menţionate, cele mai multe joburi sunt pentru categoriile entry-level (0-2 ani de experienţă) şi mid-level (2-5 ani de experienţă).

În ceea ce priveşte aplicările, opţiunile candidaţilor merg în primul rând către domeniile care angajează masiv, dar constant, pe tot parcursul anului, nu doar pentru sezonul cald, respectiv retailul, serviciile, call center-ele sau IT / telecom. Din cele 910.000 de aplicări din ultima lună, 70.000 sunt pentru joburile din turism, fiind al 7-lea cel mai căutat domeniu. Pentru industria alimentară au fost înregistrate 66.000 de aplicări în acelaşi interval de referinţă.

Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial marca eJobs.ro, mediile nete salariale, la nivel naţional, pentru domeniile care al căror volum de angajări creşte în apropierea sezonului de vară, sunt următoarele: 3.600 de lei pentru turism, 3.700 de lei pentru industria alimentară, 3.900 pentru retail sau 5.000 de lei pentru construcţii.