În 2014, San Francisco a eliminat algebra din programa clasei a 8-a, considerând-o discriminatorie pentru elevii de culoare şi hispanici.

Măsura a fost luată în speranţa de a crea un sistem educaţional mai echitabil, dar a avut un efect contrar: elevii provenind din medii defavorizate au fost cei mai afectaţi, fiind lipsiţi de şansa de a învăţa algebra la un nivel mai profund, relatează Il Messaggero.

Programul „Algebra pentru toţi”, care a înlocuit cursurile de algebră diferenţiate, s-a dovedit un eşec. Elevii cu performanţe slabe au fost nevoiţi să repete materia, pierzând timp preţios şi rămânând în urmă.

ULTIMELE ȘTIRI

FOTO. Bryan Johnson îți arată cum a „întinerit” în ultimii 6 ani. Ce spun medicii despre procesul antiaging al miliardarului

Netanyahu nu a ştiut de atacul în care au fost ucişi fiii liderului Hamas – surse

Nicuşor Dan: De sâmbătă, se comasează liniile 97 şi 133

Programul trenurilor pe ruta Bucureşti – Piteşti – Craiova se schimbă

Vezi mai multe articole din categoria life-inedit

Mai mult, lipsa algebrei din gimnaziu a dus la o scădere semnificativă a numărului de elevi din rândul minorităţilor care se înscriau la cursul de algebră 1 în primul an de liceu, limitându-le şansele de a urma o carieră în domenii STEM (ştiinţă, tehnologie, inginerie şi matematică).

San Francisco nu este singurul oraş care se confruntă cu această problemă. La nivel naţional, există o dezbatere aprinsă cu privire la momentul optim pentru introducerea algebrei în programa şcolară.

San Francisco are acum trei ani la dispoziţie pentru a găsi o modalitate de a introduce cursul de algebră în clasa a 8-a într-un mod care să fie benefic pentru toţi elevii, indiferent de rasă sau origine socială.