„Conducătorii de motociclete şi mopede vor fi exceptaţi de la obligaţia de a deţine triunghiuri reflectorizante, trusă de prim-ajutor şi extinctor, obiecte care nu doar că nu pot înlătura riscurile şi complicaţiile unui accident în care aceştia ar fi implicaţi, dar le pot pune viaţa în pericol. Proiectul USR de modificare a Codului rutier a fost, astăzi, adoptat de Parlament, cu unanimitate de voturi, şi mai are nevoie doar de promulgare pentru a intra în vigoare”, potrivit unui comunicat de presă al USR.
ULTIMELE ȘTIRI
Adrian Sârbu: Un guvern eficient reprezintă voința și mandatul celor 18 milioane de votanți/ Trebuie să vedem încotro se îndreaptă lumea, România să devină o țară avansată în apărare, învățare și economia verde
Motocicliştii nu vor mai fi obligaţi să deţină triunghiuri reflectorizante şi extinctor
Noi incidente în Marea Roşie
Atacuri cibernetice în Franţa la adresa unor departamente guvernamentale
Vezi mai multe articole din categoria social
„Proiectul de lege adoptat astăzi (luni – n.r.) a fost depus în 2022. Atunci când coaliţia de guvernare nu are interes, proiectele se mişcă foarte greu. Dar, chiar şi aşa, după aproape 2 ani, facem un pas spre normalitate. Începând de sezonul acesta, motocicliştii şi scuteriştii nu vor mai fi obligaţi să deţină triunghiuri reflectorizante, trusă de prim-ajutor şi extinctor şi nici nu vor mai putea fi hărţuiţi de Poliţie că nu le au. Împreună cu colegii mei din USR, am pregătit mai multe iniţiative legislative care vizează comunitatea moto din România, pe care le vom depune în perioada următoare”, declară senatorul USR Cristi Berea, iniţiator al proiectului de lege.
În prezent, Codul Rutier (OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice) nu face distincţie între vehicule şi îi obligă pe toţi conducătorii să deţină două triunghiuri reflectorizante, o trusă medicală şi extinctor. Nerespectarea acestei obligaţii înseamnă amendă de până la 825 de lei.
„Mopedele şi motocicletele sunt, însă, vehicule de mici dimensiuni, cu spaţii limitate pentru compartimentare, astfel că şoferii sunt nevoiţi, pentru a fi dotaţi cu toate obiectele specificate, să ataşeze spaţii suplimentare, care pot dezechilibra şi pot duce la accidente. Varianta ghiozdanului care să fie purtat în spate nu este nici ea mai fericită, dacă ne gândim că, în cazul unui accident, indiferent de gravitate, şoferul este catapultat de pe vehicul cu tot cu extinctorul din spatele lui şi celelalte obiecte contondente. În prezent, mulţi dintre deţinătorii de permis din categoriile AM, A1, A2 şi A nici nu sunt informaţi că au aceeaşi obligaţie ca şoferii autovehiculelor de transport pasageri, motiv pentru care sunt, uneori, o ţintă sigură pentru amenzi”, se menţionează în finalul comunicatului.