Raportul, bazat pe o cercetare realizată în rândul a 8.000 de călători din şapte ţări europene, arată că peste jumătate (54%) cred că vor avea mai mulţi bani de cheltuit pentru călătorii în 2024 decât în 2023, faţă de doar 11% care spun că vor avea mai puţini bani de cheltuit.

Polonezii au fost cei mai încrezători în ceea ce priveşte puterea lor de a cheltui pentru călătorii în acest an, 64% dintre ei aşteptându-se la o creştere a bugetului, faţă de doar 7% care se aşteaptă la o scădere.

ULTIMELE ȘTIRI

Cafeaua drept remediu. Nivelurile mari de cofeină din sânge sunt legate de obezitate și risc de osteoartrită mai scăzut

Războiul din Ucraina, ziua 743. Lupte grele se dau în zona Avdiivka / ISW: Ajutorul occidental întârziat va amâna eforturile Ucrainei de regâştigare a iniţiativei / Aliaţii Ucrainei aproape au strâns banii necesari pentru achiziţia de obuze din afara UE

Karl Nehammer nu a vorbit despre Schengen sau România în discursul de la Bucureşti

Suedia devine în mod oficial al 32-lea membru al NATO

Vezi mai multe articole din categoria economic

Nemţii au fost pe locul al doilea (61% faţă de 13%) şi chiar şi în Italia, cea mai puţin încrezătoare dintre cele şapte naţiuni, au fost de aproape patru ori mai mulţi călători care se aşteaptă la bugete mai mari (44%) decât cei care anticipează bugete mai mici (12%).

Numărul de călătorii de agrement în străinătate pe care oamenii se aşteaptă să le facă este în uşoară creştere faţă de anul trecut, iar călătoriile internaţionale de tip „workation” sau „bleisure” – adică cele care combină atât afacerile, cât şi petrecerea timpului liber – vor înregistra, de asemenea, o creştere. Având în vedere că modelele de lucru sunt din ce în ce mai flexibile, iar angajatorii sunt din ce în ce mai dispuşi să permită o mai mare libertate de acţiune în ceea ce priveşte călătoriile de lucru ale angajaţilor lor, un european din cinci (19%) se aşteaptă să facă cel puţin o călătorie care să combine munca şi distracţia în 2024.

Care sunt destinaţiile preferate

Zonele populare din sudul Europei sunt în continuare în topul preferinţelor călătorilor europeni, unul din patru (23%) plănuind o călătorie în Spania în acest an, urmat de Italia (18%), Franţa (16%), Portugalia şi Grecia (13%).

În afara Europei, 16% dintre călătorii europeni intenţionează să facă o călătorie în America de Nord sau Centrală în acest an, iar aceeaşi proporţie intenţionează să facă o călătorie în Asia.

Deşi cheltuiesc mai mult în general, aspectele economice nu sunt departe de gândurile consumatorilor – marea majoritate (87%) luând măsuri pentru a reduce costurile acolo unde pot, ca urmare a inflaţiei şi a creşterii costului vieţii. De la alegerea unei cazări mai accesibile (27%) până la reducerea cheltuielilor (27%), măsurile de reducere a costurilor ar putea modela ofertele de călătorie în anul următor.

În plus, trei din patru călători (77%) afirmă că preocupările legate de mediu vor avea un impact real asupra comportamentului lor de călătorie sau de rezervare. Printre acţiunile pe care le vor întreprinde se numără să călătorească mai rar (11%), să aleagă zboruri mai scurte (14%) şi să caute activ furnizori de cazare sau de tur operatori sustenabili (10%).

Atunci când aleg o destinatie, călătorii ţin cont în primul rând de recomandările prietenilor şi ale familiei, 35% dintre aceştia spunând că recomandările celor apropiaţi le influenţează planurile de vacanţă, urmaţi de 29% care sunt influenţaţi de recenziile online de pe portaluri precum TripAdvisor sau de site-urile hotelurilor.

Operatorii şi mărcile de încredere sunt esenţiale pentru alegerile oamenilor, 17% dintre aceştia menţionându-le ca fiind un factor important. Statutul de membru al unui program de loialitate al unui anumit lanţ hotelier sau operator turistic este, de asemenea, crucial pentru 6% dintre respondenţi.

Hotelurile sunt cel mai popular tip de cazare de vacanţă pentru călătorii europeni, două treimi (65%) plănuind să se cazeze în 2024. Când vine vorba de alegerea unui hotel, costul şi localizarea sunt, bineînţeles, cei mai importanţi factori.