„Nu există doar e-mobilitate, care este fascinantă, există şi alternative”, a declarat Lindner într-un interviu acordat ziarului german Augsburger Allgemeine.
„Piaţa ar trebui apoi să decidă ce este economic şi ce doresc consumatorii, nu politicienii şi funcţionarii publici”, a adăugat liderul liberalilor germani, potrivit Politico.
ULTIMELE ȘTIRI
Rolex îți arată noile modele pentru 2024. Brand-ul de lux adoptă o abordare mai discretă
Germania s-a răzgândit în privinţa interzicerii maşinilor pe benzină sau motorină: „Piaţa ar trebui să decidă ce doresc consumatorii, nu politicienii”
Secretarul american al Apărării: Atacurile Ucrainei asupra petrolului rusesc ar putea ameninţa piaţa globală a energiei
Protestatarul Marian „Ceauşescu”, amendat pentru injurii aduse preşedintelui Klaus Iohannis
Vezi mai multe articole din categoria economic
Anul trecut, UE a finalizat un proiect de lege care prevede interzicerea vânzării de maşini şi camionete noi pe motorină sau benzină din 2035.
Germania a depus un efort de ultim moment pentru a bloca legea, ajungându-se la un compromis care a permis o soluţie alternativă pentru carburanţi sintetici, o alternativă mai ecologică la benzină.
„Am reuşit să ne asigurăm că va exista o excepţie de la interzicerea motoarelor pe combustie în 2035 dacă vehiculele sunt alimentate cu combustibili sintetici”, a declarat Lindner.
„Dar ar trebui să mergem mai departe şi să ne concentrăm asupra deschiderii tehnologice în general (…) combustibilii lichizi sintetici şi biocombustibilii sunt, de asemenea, o modalitate de a obţine un climat prietenos”, a adăugat ministrul de Finanţe.
Lindner a menţionat, de asemenea, un proiect de lege privind normele fiscale germane care ar permite ca ceea ce el a numit „combustibilii prietenoşi cu mediul” să fie impozitaţi în acelaşi mod ca şi mobilitatea electrică, lucru care, în opinia sa, ar „trimite un semnal industriei că guvernul federal este serios în ceea ce priveşte libertatea tehnologică”.