Tesla a soluționat un proces de ucidere din culpă legat de un accident mortal din 2018.
Familia lui Walter Huang a intentat un proces după ce inginerul Apple a murit în timp ce mașina sa Tesla se afla în modul Autopilot.
Detaliile înțelegerii – care a avut loc chiar înainte de procesul planificat – nu au fost făcute publice.
După 6 ani, Tesla a soluționat procesul pentru moarte ilicită intentat de familia unui inginer Apple care a murit după ce o mașină a companiei s-a stricat în timp ce se afla în modul Autopilot, scrie Business Insider.
Detaliile înțelegerii, care a fost depusă luni, nu au fost făcute publice. Înțelegerea a venit chiar în momentul în care cazul urma să fie judecat luni la Curtea Superioară a comitatului Santa Clara din California.
Familia lui Walter Huang, un inginer în vârstă de 38 de ani de la Apple, a dat în judecată Tesla în 2019, susținând că SUV-ul Tesla Model X pe care îl conducea când a murit era „defect de proiectare”. Procesul a susținut că accidentul din 23 martie 2018 a fost cauzat de software-ul de pilot automat al Tesla.
Mai multe procese au fost intentate împotriva Tesla în legătură cu funcția Autopilot, dar se pare că aceasta este prima dată când compania a ajuns la o înțelegere, scrie The Washington Post.
Un proces civil dde lungă durată ar fi putut fi un show negativ pentru Tesla, dar un expert în tehnologii auto a declarat anterior pentru BI, înainte ca înțelegerea să fie făcută publică, că este puțin probabil ca firma să se confrunte cu consecințe grave.
Tesla a depus o moțiune pentru ca înțelegerea să fie confidențială
În proces se menționează că Huang conducea pe autostrada 101 în Mountain View, California, apropiindu-se de o rampă de ieșire, când pilotul automat al Tesla a deviat mașina de pe banda desemnată și a intrat direct într-o barieră de beton.
O investigație efectuată de National Transportation Safety Board a stabilit că pilotul automat și neatenția lui Huang au fost factori probabili în producerea accidentului. NTSB a concluzionat că Huang se juca probabil un joc pe telefon înainte de accident.
Tesla l-a acuzat anterior pe Huang pentru accident în documentele depuse în instanță. Compania a declarat că Huang știa că mașina nu era „autonomă” și că „nu era atent”. Compania a spus că accidentul ar fi putut fi evitat dacă Huang ar fi fost atent.
Citește și