Chioma Okoli, o femeie de afaceri din Lagos, Nigeria, se confruntă cu posibilitatea unei sentinţe de şapte ani de închisoare pentru publicarea unei recenzii negative despre amestecul de roşii Nagiko de la Erisco Foods pe reţelele de socializare, scrie The Washington Times. După ce şi-a exprimat nemulţumirea faţă de dulceaţa excesivă a produsului, Okoli şi-a îndemnat cei 18.000 de urmăritori de pe Facebook să-şi exprime părerile. Postarea a atras atenţia Erisco Foods, conducând la urmărirea penală şi la un proces civil împotriva femeii, sub acuzaţia că a prejudiciat imaginea şi vânzările companiei.
ULTIMELE ȘTIRI
Oamenii de știință ar fi localizat un vulcan masiv, mai înalt decât Muntele Everest, pe suprafața planetei Marte
IPS Aurel Percă: Cântarea de bucurie contrastează cu strigătele care provin din situaţii dureroase
Macara masivă pusă în funcţiune pentru a îndepărta resturile podului din Baltimore
Războiul din Ucraina, ziua 766. Aproape 1.800 de instituţii culturale au suferit pagube în teritoriile eliberate ale Ucrainei / Mediazona confirmă identităţile a peste 49.200 de soldaţi ruşi ucişi în Ucraina / Ucraina riscă să se retragă fără ajutorul SUA, spune Zelenski
Vezi mai multe articole din categoria externe
Cazul a stârnit un val de dezbateri despre drepturile consumatorilor şi libertatea de exprimare pe platformele de socializare din Nigeria. Posibila sentinţă de şapte ani a lui Okoli ar putea stabili un precedent legal pentru gestionarea feedback-ului clienţilor în ţară.
Okoli, care este însărcinată cu al patrulea copil, a fost arestată în septembrie de către agenţi în civil în timp ce se afla la biserică. Ea a povestit că a fost ţinută într-o celulă ore întregi înainte de a fi acuzată că a conspirat cu alte două persoane pentru a instiga oamenii împotriva Erisco Foods Limited.
Procesul intentat de Erisco Foods susţine că remarcile lui Okoli au dus la întreruperea relaţiilor cu furnizorii şi solicită daune de 3,6 milioane de dolari.
Acest caz subliniază dinamica puterii dintre consumatori şi corporaţii în era digitală, evidenţiind potenţialele consecinţe legale ale exprimării opiniilor negative online. De asemenea, ridică întrebări despre limitele libertăţii de exprimare şi în ce măsură companiile pot urmări legal persoanele pentru postările lor de pe reţelele de socializare.