Operatorii de la 112 înțeleg uneori din tonul vocii dacă o persoană este în pericol, spune managerul Serviciului de Ambulanță București, Alis Grasu.
După cazul Caracal, sunt situaţii în care femei aflate în pericol sau abuzate sună la numărul de urgenţă 112 şi poartă o conversaţie cu operatorul care de multe ori din tonul vocii înţelege dacă este nevoie de intervenţia Poliţiei şi Ambulanţei, a spus managerul Ambulanței București.
„După cazul Caracal, intens mediatizat, sunt situaţii în care femei agresate, femei care se simt în pericol sună la 112 şi, dacă nu pot vorbi desluşit ce li se întâmplă, încearcă să poarte o conversaţie din care operatorul de la numărul unic 112 dă legătura la Poliţie şi la Ambulanţă, să deduci că persoana respectivă are nevoie atât de poliţie, cât şi de ambulanţă. De fiecare dată, lucrurile sunt tratate cu seriozitate şi sunt trimise atât echipaje de poliţie, cât şi medicale”, a declarat Alis Grasu la Medika TV, transmite news.ro.
Operatorii de la numărul de urgenţe 112 sunt pregătiţi pentru cazurile în care sunt nevoiţi să „citească printre rânduri”.
„Personalul a fost pregătit pentru astfel de situaţii şi a fost pregătit astfel încât să citească printre rânduri. Tonul vocii poate spune foarte mult pentru un operator cu experienţă”, a mai spus Alis Grasu.